Zajęcia ogólnorozwojowe, ukierunkowane na rozwój mowy dziecka już na tak wczesnym etapie i stymulację uczestniczących w tym zmysłów. Celem jest pomoc w tworzeniu wspierającej relacji i empatycznej, przejrzystej komunikacji z dzieckiem. Poznacie sposoby na edukacyjne, rozwojowe zabawy z maluchem i na nawiązywanie i podtrzymywanie z nim kontaktu przez, z czasem, coraz dłuższą chwilę.
Pierwszeństwo zapisów dla mieszkańców obszaru rewitalizowanego Targówka Fabrycznego i Mieszkaniowego.
Miejsce: Ta Szansa
Wiek: 0,5- 3 lata
Osoba prowadząca: logopeda Marta Olszewska
Zajęcia są współfinansowane ze środków m.st. Warszawy w ramach projektu “Ta Szansa dla Rodzin”.
Zapisy przez formularz zgłoszeniowy
Pierwszeńśtwo zapisu dla osób zamieszkujących tereny Targówka rewitalizowanego. Spis ulic:
Co robimy w ramach zajęć i po co to robimy:
Grupa zabawowa jest prowadzona w Klubiku dla Rodzin 0-6. Przeznaczona jest dla niemowląt oraz dzieci do 18 miesiąca życia. Zajęcia mają na celu wzmacnianie więzi i relacji rodzic-dziecko.
Poczucie bezpieczeństwa zapewnia obecność rodzica, stała osoba prowadząca oraz powtarzalna struktura zajęć. Na zajęciach wykorzystywane są elementy zajęć logopedycznych, sensorycznych i psychospołecznych.
RAMOWY PLAN ZAJĘĆ STACJONARNYCH:
Zabawa swobodna (ok. 5 min)
na początku zajęć – dzieci mają możliwość zapoznania się z salą, innymi uczestnikami, pobawienia się zabawkami, które ich zaciekawiły
Zajęcia zorganizowane (ok. 30 min)
powitanie w kręgu, zabawy muzyczne, sensoryczne, pobudzające mowę
Pożegnanie (ok. 5 min)
DRODZY RODZICE/OPIEKUNOWIE POTRZEBUJEMY OD WAS:
- Punktualności
wtedy dzieci wiedzą co je czeka i czują się wraz z Tobą bezpiecznie - Skupienia podczas zajęć
głośne rozmowy pomiędzy uczestnikami rozpraszają prowadzącego a przede wszystkim dzieci - Przestrzegania i dostosowania się do planu ramowego zajęć
uczmy dzieci przestrzegania zasad na zajęciach i sami ich przestrzegajmy (jest odpowiedni czas na zabawę, sprzątanie, zajęcia i posiłek przy stoliku) - Aktywności i zaangażowania
Wy również macie wpływ na to jak będą wyglądały zajęcia - Dostrojenia do potrzeb dziecka i prowadzącego
obserwujcie swoje dziecko, jeżeli potrzebuje więcej czasu na oswojenie się z nowym miejscem, zajęciami, osobą prowadzącą i innymi dziećmi pozwólmy mu na to - Koncentracji na relacji ze swoim dzieckiem
pozwólcie dzieciom na ich własną aktywność, w której możemy je wspierać (nie róbmy niczego za dzieci), zachęcajmy dzieci do zabawy (nie zmuszajmy ich), doceniajmy ich trud, bądźmy przy nich blisko i podążajmy za nimi
- Abyście nie oczekiwali za wiele od swoich maluchów (np. tego że będą w zaplanowany sposób uczestniczyć w proponowanych zajęciach)
dajcie im czas na przyzwyczajenie się i poznanie zajęć, będziemy je wspólnie zachęcać do zabawy. Starajcie się nie krytykować dzieci, a jedynie wzmacniać ich pozytywne zachowania - Aby w momentach trudnych (np. oznaki zmęczenia, złość, płacz) odpocząć i wyciszyć się poza salą
takie emocje są bardzo ważne i potrzebne. My jako dorośli powinniśmy uczyć dzieci akceptowania i radzenia sobie z nimi - Zwracania uwagi na sytuacje niebezpieczne, reagowania w sytuacjach konfliktowych, przeszkadzających w zajęciach
o bezpieczeństwo swojego dziecka dbasz Ty, o bezpieczeństwo wszystkich dzieci dbamy razem - Dbania o porządek
pamiętajcie, dzieci uczą się przez naśladowanie. Jest czas na przyjemności ale i na obowiązki. Ostatnie minuty zajęć przeznaczone są na wspólne porządkowanie sali i sprzątanie po zabawie plastycznej. Podczas zajęć dostępna jest również kuchnia z której można korzystać – podgrzać posiłek dla dziecka, zrobić kawę, herbatę – prosimy o zmywanie po sobie naczyń
Odrobiny humoru i przyjaznego nastawienia do siebie i innych 🙂