Pomagamy Rodzinom rozwinąć skrzydła

Aby wszystkie rodziny na Targówku miały wiedzę i umiejętności, potrzebne by wychowywać szczęśliwe dzieci.

Grupa Zabawowa (grupa II)

Zajęcia ogólnorozwojowe, ukierunkowane na rozwój mowy dziecka już na tak wczesnym etapie i stymulację uczestniczących w tym zmysłów. Celem jest pomoc w tworzeniu wspierającej relacji i empatycznej, przejrzystej komunikacji z dzieckiem. Poznacie sposoby na edukacyjne, rozwojowe zabawy z maluchem i na nawiązywanie i podtrzymywanie z nim kontaktu przez, z czasem, coraz dłuższą chwilę.

Miejsce: Ta Szansa
Wiek: 1 rok – 2 lata
Osoba prowadząca: logopeda Marta Olszewska

Zajęcia bezpłatne dofinansowane przez m.st. Warszawę, realizowane w ramach projektu „Ta Szansa dla Rodzin BIS”. Pierwszeństwo zapisu dla osób zamieszkujących tereny Targówka rewitalizowanego. Spis ulic: https://www.taszansa.pl/spis-ulic-obszaru-targowka-rewitalizowanego/

 

Co robimy w ramach zajęć i po co to robimy:

Grupa zabawowa jest prowadzona w Klubiku dla Rodzin 0-6. Przeznaczona jest dla niemowląt oraz dzieci do 18 miesiąca życia. Zajęcia mają na celu wzmacnianie więzi i relacji rodzic-dziecko.

Poczucie bezpieczeństwa zapewnia obecność rodzica, stała osoba prowadząca oraz powtarzalna struktura zajęć. Na zajęciach wykorzystywane są elementy zajęć logopedycznych, sensorycznych i psychospołecznych.

RAMOWY PLAN ZAJĘĆ STACJONARNYCH:

Zabawa swobodna (ok. 5 min)
na początku zajęć – dzieci mają możliwość zapoznania się z salą, innymi uczestnikami, pobawienia się zabawkami, które ich zaciekawiły

Zajęcia zorganizowane (ok. 30 min)
powitanie w kręgu, zabawy muzyczne, sensoryczne, pobudzające mowę

Pożegnanie (ok. 5 min)

DRODZY RODZICE/OPIEKUNOWIE POTRZEBUJEMY OD WAS:

  • Punktualności
    wtedy dzieci wiedzą co je czeka i czują się wraz z Tobą bezpiecznie
  • Skupienia podczas zajęć
    głośne rozmowy pomiędzy uczestnikami rozpraszają prowadzącego a przede wszystkim dzieci
  • Przestrzegania i dostosowania się do planu ramowego zajęć
    uczmy dzieci przestrzegania zasad na zajęciach i sami ich przestrzegajmy (jest odpowiedni czas na zabawę, sprzątanie, zajęcia i posiłek przy stoliku)
  • Aktywności i zaangażowania
    Wy również macie wpływ na to jak będą wyglądały zajęcia
  • Dostrojenia do potrzeb dziecka i prowadzącego
    obserwujcie swoje dziecko, jeżeli potrzebuje więcej czasu na oswojenie się z nowym miejscem, zajęciami, osobą prowadzącą i innymi dziećmi pozwólmy mu na to 
  • Koncentracji na relacji ze swoim dzieckiem
    pozwólcie dzieciom na ich własną aktywność, w której możemy je wspierać (nie róbmy niczego za dzieci), zachęcajmy dzieci do zabawy (nie zmuszajmy ich), doceniajmy ich trud, bądźmy przy nich blisko i podążajmy za nimi 
  • Abyście nie oczekiwali za wiele od swoich maluchów (np. tego że będą w zaplanowany sposób uczestniczyć w proponowanych zajęciach)
    dajcie im czas na przyzwyczajenie się i poznanie zajęć, będziemy je wspólnie zachęcać do zabawy. Starajcie się nie krytykować dzieci, a jedynie wzmacniać ich pozytywne zachowania
  • Aby w momentach trudnych (np. oznaki zmęczenia, złość, płacz) odpocząć i wyciszyć się poza salą
    takie emocje są bardzo ważne i potrzebne. My jako dorośli powinniśmy uczyć dzieci akceptowania i radzenia sobie z nimi
  • Zwracania uwagi na sytuacje niebezpieczne, reagowania w sytuacjach konfliktowych, przeszkadzających w zajęciach
    o bezpieczeństwo swojego dziecka dbasz Ty, o bezpieczeństwo wszystkich dzieci dbamy razem
  • Dbania o porządek
    pamiętajcie, dzieci uczą się przez naśladowanie. Jest czas na przyjemności ale i na obowiązki. Ostatnie minuty zajęć przeznaczone są na wspólne porządkowanie sali i sprzątanie po zabawie plastycznej. Podczas zajęć dostępna jest również kuchnia z której można korzystać – podgrzać posiłek dla dziecka, zrobić kawę, herbatę – prosimy o zmywanie po sobie naczyń

Odrobiny humoru i przyjaznego nastawienia do siebie i innych 🙂

Zapisy zamknięte
Data wydarzenia
02/02/2024
Wiek uczestników
1 lat do 2
Cena
0 zł
Współfinansowane przez:
Skip to content