SzansoGadanki
Zajęcia logopedyczno – psychoedukacyjne, ukierunkowane na rozwój i pobudzenie mowy, a także na naukę regulowania emocji, współistnienia w grupie i szeroko rozumianego komunikowania się. Podczas zajęć dowiecie się jak mówić, żeby być lepiej słyszanym i rozumianym przez dzieci oraz w jaki sposób wspierać prawidłowy rozwój mowy w domu – na co zwrócić uwagę, czego unikać, co i jak powtarzać.
Czas trwania: 1h (zajęcia cykliczne, 1 raz w tygodniu)
Uczestnicy: rodzic z dzieckiem 1,5-3 lata
Termin: czwartki 10:30-11:30
Liczba uczestników: do 8 dzieci wraz z opiekunami (razem 16 osób)
Osoba prowadząca: Iga Płocińska
Na koniec każdych zajęć przewidziany będzie czas na wspólny posiłek – prosimy o przynoszenie własnych przekąsek i picia. To istotne pod kątem sprawdzania sprawności narządu mowy, gdyż wiele zależy od tego w jaki sposób przebiega u dzieci ten proces.
Zajęcia odpłatne 150 zł/msc
Zapisy przez formularz zgłoszeniowy

Co robimy w ramach zajęć i po co to robimy:
Na zajęciach dowiecie się, w jaki sposób wspierać rozwój mowy w domu, na co zwrócić uwagę, czego unikać. Będziecie uczyć się uwrażliwiać siebie, ale i samo dziecko, na jego potrzeby i pojawiające się emocje, wyzwania. Wszystko to, by wspierać poczucie własnej wartości Waszego dziecka i tworzyć mu warunki do rozwoju.
RAMOWY PLAN ZAJĘĆ
Zabawa swobodna (ok. 10 min)
na początku zajęć – dzieci mają możliwość zapoznania się z salą, innymi uczestnikami,
pobawienia się zabawkami, które ich zaciekawiły.
Zajęcia zorganizowane (ok. 30 min)
powitanie w kręgu, zabawy ćwiczące aparat mowy, motorykę, zwiększające świadomość ciała,
zdolności muzyczne będące ważnym elementem mówienia itp.
Wspólny posiłek + zabawa swobodna (ok. 20 min)
czas na odpoczynek i wspólne jedzenie przy stoliku
Podczas przerwy można skorzystać z kuchni – podgrzać posiłek dla dziecka, zrobić kawę lub herbatę
Wspólne porządkowanie sali i pożegnanie w kręgu
DRODZY RODZICE/OPIEKUNOWIE POTRZEBUJEMY OD WAS:
- Punktualności
wtedy dzieci wiedzą co je czeka i czują się wraz z Tobą bezpiecznie
- Skupienia podczas zajęć
głośne rozmowy pomiędzy uczestnikami rozpraszają prowadzącego a przede wszystkim dzieci
- Przestrzegania i dostosowania się do planu ramowego zajęć
uczmy dzieci przestrzegania zasad na zajęciach i sami ich przestrzegajmy (jest odpowiedni czas na zabawę, sprzątanie, zajęcia i posiłek przy stoliku)
- Aktywności i zaangażowania
Wy również macie wpływ na to jak będą wyglądały zajęcia
- Dostrojenia do potrzeb dziecka i prowadzącego
obserwujcie swoje dziecko, jeżeli potrzebuje więcej czasu na oswojenie się z nowym miejscem, zajęciami, osobą prowadzącą i innymi dziećmi pozwólmy mu na to
- Koncentracji na relacji ze swoim dzieckiem
pozwólcie dzieciom na ich własną aktywność, w której możemy je wspierać (nie róbmy niczego za dzieci), zachęcajmy dzieci do zabawy (nie zmuszajmy ich), doceniajmy ich trud, bądźmy przy nich blisko i podążajmy za nimi
- Abyście nie oczekiwali za wiele od swoich maluchów (np. tego że będą w zaplanowany sposób uczestniczyć w proponowanych zajęciach)
dajcie im czas na przyzwyczajenie się i poznanie zajęć, będziemy je wspólnie zachęcać do zabawy. Starajcie się nie krytykować dzieci, a jedynie wzmacniać ich pozytywne zachowania
- Aby w momentach trudnych (np. oznaki zmęczenia, złość, płacz) odpocząć i wyciszyć się poza salą
takie emocje są bardzo ważne i potrzebne. My jako dorośli powinniśmy uczyć dzieci akceptowania i radzenia sobie z nimi
- Zwracania uwagi na sytuacje niebezpieczne, reagowania w sytuacjach konfliktowych, przeszkadzających w zajęciach
o bezpieczeństwo swojego dziecka dbasz Ty, o bezpieczeństwo wszystkich dzieci dbamy razem
- Dbania o porządek
pamiętajcie, dzieci uczą się przez naśladowanie. Jest czas na przyjemności ale i na obowiązki. Ostatnie minuty zajęć przeznaczone są na wspólne porządkowanie sali i sprzątanie po zabawie plastycznej. Podczas zajęć dostępna jest również kuchnia z której można korzystać – podgrzać posiłek dla dziecka, zrobić kawę, herbatę – prosimy o zmywanie po sobie naczyń
Odrobiny humoru i przyjaznego nastawienia do siebie i innych 🙂