Bałaganki

Bałaganki to zajęcia mające na celu wspierać m.in. samodzielność, kreatywność i współpracę. Eliminują dystraktory t.j. fartuchy, odzież ochronną, stoły, polecenia.

Dzieci w odpowiednio przygotowanym otoczeniu do działania, wolnej dobrze zabezpieczonej przestrzeni mają możliwość dowolnego doświadczania materiałów. Samodzielnie przygotowują np. masy plastyczne, farby jednocześnie aktywizując wszystkie swoje zmysły.

Bałaganki są dla dzieci również okazją do kontaktu z rówieśnikami. Zajęcia przede wszystkim rozwijają komunikację, uczą wychodzenia ze schematów, poznawania nowych form wyrazu, wspierają rozwój poznawczy, wzmacniają wiarę we własne możliwości, pokazują, że można wprowadzać zmiany, ulepszenia, eksperymentować.

Na zajęciach będziemy sypać, mieszać, lać, lepić, malować, przesypywać, zgniatać, smakować, wąchać, a przede wszystkim kreatywnie się brudzić! dlatego prosimy o zabranie dla dzieci jak i opiekunów ubrań na zmianę.

Terminy: PODAWANE NA BIEŻĄCO

Czas trwania: 1 h 
Wiek: 2-6 lat
Terminy: zajęcia okazjonalne terminy podawane są na bieżąca w aktualnościach oraz na FB
Osoba prowadząca: Ewa Kurzawa i Martyna Łukaszewska

 

DRODZY RODZICE/OPIEKUNOWIE POTRZEBUJEMY OD WAS:

  • Punktualności
    wtedy dzieci wiedzą co je czeka i czują się wraz z Tobą bezpiecznie
  • Skupienia podczas zajęć
    głośne rozmowy pomiędzy uczestnikami rozpraszają prowadzącego a przede wszystkim dzieci
  • Przestrzegania i dostosowania się do planu ramowego zajęć
    uczmy dzieci przestrzegania zasad na zajęciach i sami ich przestrzegajmy (jest odpowiedni czas na zabawę, sprzątanie, zajęcia i posiłek przy stoliku)
  • Aktywności i zaangażowania
    Wy również macie wpływ na to jak będą wyglądały zajęcia
  • Dostrojenia do potrzeb dziecka i prowadzącego
    obserwujcie swoje dziecko, jeżeli potrzebuje więcej czasu na oswojenie się z nowym miejscem, zajęciami, osobą prowadzącą i innymi dziećmi pozwólmy mu na to 
  • Koncentracji na relacji ze swoim dzieckiem
    pozwólcie dzieciom na ich własną aktywność, w której możemy je wspierać (nie róbmy niczego za dzieci), zachęcajmy dzieci do zabawy (nie zmuszajmy ich), doceniajmy ich trud, bądźmy przy nich blisko i podążajmy za nimi 

  • Abyście nie oczekiwali za wiele od swoich maluchów (np. tego że będą w zaplanowany sposób uczestniczyć w proponowanych zajęciach)
    dajcie im czas na przyzwyczajenie się i poznanie zajęć, będziemy je wspólnie zachęcać do zabawy. Starajcie się nie krytykować dzieci, a jedynie wzmacniać ich pozytywne zachowania
  • Aby w momentach trudnych (np. oznaki zmęczenia, złość, płacz) odpocząć i wyciszyć się poza salą
    takie emocje są bardzo ważne i potrzebne. My jako dorośli powinniśmy uczyć dzieci akceptowania i radzenia sobie z nimi
  • Zwracania uwagi na sytuacje niebezpieczne, reagowania w sytuacjach konfliktowych, przeszkadzających w zajęciach
    o bezpieczeństwo swojego dziecka dbasz Ty, o bezpieczeństwo wszystkich dzieci dbamy razem
  • Dbania o porządek
    pamiętajcie, dzieci uczą się przez naśladowanie. Jest czas na przyjemności ale i na obowiązki. Ostatnie minuty zajęć przeznaczone są na wspólne porządkowanie sali i sprzątanie po zabawie plastycznej. Podczas zajęć dostępna jest również kuchnia z której można korzystać – podgrzać posiłek dla dziecka, zrobić kawę, herbatę – prosimy o zmywanie po sobie naczyń

Odrobiny humoru i przyjaznego nastawienia do siebie i innych 🙂

 

 

Ta Szansa - Oddział Terenowy Towarzystwa Rozwijania Aktywności Dzieci SZANSA Warszawa Targówek
realizacja: estinet.pl